Dobrodružná
akční adventura podle filmu The Chronicles of Narnia: The Lion, The
Witch and the Wardrobe. Lucinka, Petr, Edmund a Zuzana. Čtveřice dětí, které naleznou v šatní skříni průchod do země Narnie. Děti
se ocitnou v pohádkové zemi, které vládne zlá Bílá čarodejnice. Ta tuto, kdysy mírumilovnou zem proklela, a uvrhla ji do nekonečné ledové zimy. Po boku ušlechtilého
a hrdinského vládce, lva Aslana, se děti vydávají do boje proti stále trvající zimě. V boji se střetnete s nejrůznějšími
monstry, zlobry, vlkodlaky, obry.... Protože je to adventura, můžete
se těšit na různé hlavolamy. Prozkoumávejte, objevujte, sbírejte a
probojovávejte si svoji cestu přes nádhernou a nebezpečnou zemi
Narnia.
Malé upozornění. Jak už to bohužel bývá tradicí, tak když se řekne
akční adventura znamená to problémy. Pro ortodoxní adventuristy je tato
hra příliš těžká, hlavně akční boje s časovým limitem jsou často velmi
frustrující. Pro hráče, kteří milují akční střílečky je hra příliš
těžkopádná a navíc protkána různými hádankami, které je někdy dost
obtížné řešit, pokud nevíte jak na to. Hra má tu výhodu, že ji bez problémů můžou hrát i 2 hráči. Pokud však nemáte nikoho, kdo by vám ve vypomáhání pomohl, můžete 2 postavu vypnout. Ta vás spolu s ostatními bude automaticky následovat.
Připravte si tedy pevné
nervy, protože tato hra je opravdu tvrdý oříšek a nedá vám nic zadarmo.
Během
hry musíte používat každé ze čtyř dětí k tomu, aby řešily hádanky nebo
porazily nepřátele. Každé dítě má jiný styl boje a jiné schopnosti, které odemknou další postup hrou. Dva chlapci, Petr a Edmund, mají
podobné schopnosti i styl boje.Obě děvčata jsou si naopak naprosto
nepodobná. Když dokončíte úroveň, můžete si zahrát znovu,
zlepšit skóre, nasbírat více peněz a zvětšit počet bonusů.
Jedinečné schopnosti čtyř dětí:
Petr
je nejstarší dítě a ' hlava ' rodiny. Je nejsilnější ze všech čtyř
dětí. On začíná každou hru beze zbraní, nehledě tedy na jeho pěsti, ale
jak postupuje hrou, tak určité zbraně získá a nakonec bude
vládnout mečem a štítem.
Edmund je mladší a lehčí než jeho bratr. On
také začíná hru beze zbraní. Postupně získá dýku a nakonec meč. Jedna
z Edmundových jedinečných schopností je, že může lézt na sloupy
veřejného osvětlení a různé tyče. Zuzka je starší ze dvou děvčat. Je
rychlá a hbitá. Má dvě základní jedinečné schopnosti. Jednou je
hudba. Najde faunovu flétnu, díky které dokáže odhalit skryté sochy a Bonus Shields. Její další jedinečná
schopnost je lukostřelba. Dříve než získá luk a šípy, může házet
tenisáky a sněhovými koulemi, ale jakmile má luk a šípy, může střílet
šípy po nepřátelích. Nakonec získá i ohnivé šípy. Posléze obdrží od Santy lesní roh, který vždy přivolá pomoc, když bude v nesnázích. Lucinka je nejmenší z
dětí, ale je mimořádně silná. Může si zkrotit nepřátele díky danému počtu ran k určitému stvoření. Tím, že jim vleze na hřbet, je na chvíli obrátí ve svůj prospěch. Další jedinečná schopnost je, že se
protáhne skrze malé otvory a mezery. Ovšem zásadní schopností kterou má, je její schopnost léčit a hojit. Může tak doplňovat život sobě i svým sourozencům. Jak hra postupuje, tato schopnost se
stává stále důležitější. Od Santy dostane i malou dýku, kterou však nikdy nevyužije.
Ve hře je určitý počet úrovní kde děti
budou muset přejít jezero, která je pokryté ledem. Jen dvě mladší děti, Lucinka a Edmund, mohou být použity v těchto situacích. Jeden ze těchto
dvou může najít bezpečnou cestu napříč jezerem. Bezpečná místa na ledu
budou světlemodrá. Pokud bude cesta zaterasena křovím, pokrité ledem, použijte Petra, k odklepání ledu z keřů (SILNÝ ÚTOK) a
potom použijte tlačítko (ŃORMÁLNÍ ÚTOK). Když dvě děti stojí při sobě, uvidíte ležatou osmičku na zemi. To
signalizuje schopnost 'TÝMOVÉHO ÚTOKU'. Klávesa 'SPOLUPRÁCE' spojí obě děti, aby
vykonali tento jedinečný manévr. Potom můžete kombinovat všelijaké útočné variace .
Týmový útok - dvojice:
Petr a Lucie: Lucie skáče Petrovy na záda
Petr a Zuzka: Zuzka skáče Petrovy na záda a vrhá sněhové koule nebo ohnivé šípy
Petr a Edmund: Petr roztáčí Edmunda v kruhu, používá ho jako zbraň
Zuzka a Lucie: Zuzka drží za ruku Lucii a ona ji použije jako bowlingovou kouli k rozbití překážky
Edmund a Lucie: Edmunda drží za ruku Lucii a on ji použije jako bowlingovou kouli k rozbití překážky
Zuzka a Edmund: Zuzka točí Edmunda v kruhu, používá ho jako zbraň
!!!Hru může hrát jeden nebo dva hráči pomocí klávesnice, USB gamepadu či joysticku. Obrazovka nastavení ovládání je dostupná z nabídky Nastavení!!!
POHYB
| HRÁČ 1
| HRÁČ 2
|
Ovládání
| A,D,W,S
| Šipky
|
Aktivace (Ruka)
| U
| Num. kláv. 5
|
Normální útok (meč)
| H
| Num. kláv. 1
|
Silný útok (hvězda)
| J
| Num. kláv. 2
|
Spolupráve (oo)
| K
| Num. kláv. 3
|
Zamířit/Blokovat
| Mezerník
| Num. kláv. 0
|
Výběr hráče
| Levý CTRL
| Pravý CTRL
|
Start/Pauza
| Enter
| Num. kláv. Enter
|
1 ÚROVEŇ: The Air Ride/Vzdušný nájezd
Hra
začíná náletem na Londýn. První mise je výuková, naučíte se v ní použít
ovládací prvky.
Vše začíná uprostřed noci, matka naléhá na děti, aby se
schovali do bezpečí suterénu. Edmund je u okna. Matka volá Petra a říká
mu, aby vzal Edmunda a šli pro obě děvčata nahoru do jejich ložnic, kde
spí. Předtím než odejdete z místnosti sesbírejte všechny peníze a
pátrejte po prémiích/bonusech. Petr je silný, takže s ním jděte ke dveřím
a rozmlaťte je (NORMÁLNÍ ÚTOK). Skříňka vedle dveří obsahuje
prémii, takže do ní zabušte. Bušte do pohovky a křesla pro získání peněz
a další prémie. Bušte do krbu, získáte prémii. To samé se týká i
klavíru. Až všechno proboucháte a budete mít pocit, že už máte vše, tak
vyběhněte dveřmi do chodby a jděte doprava. Matka říká, že musíte
spěchat, je potřeba opustit dům a navíc mise je časově omezená. Jděte po
schodech nahoru. (Přepínat jednotlivé děti můžete použítím tlačítka 'výběr hráče'. Pokud ovšem nehrajete ve dvou. V tom případě jsou obě děti automaticky přiděleny ke každému hráči. Jejich záměna se provádí tak, že hráč č. 1 musí svou postavu vypnout. Pak si hráč č.2 může zvolit toho, koho chce. Návrat 1. hráče se provádí tlačítkem 'START'.) Když
vyjdete po schodech nahoru, ignorujte první dvoje dveře.Budete vidět na
dveřích X, což znamená, že musíte nejprve odemknout schopnost rozbít tyto
dveře, protože Petr zatím není dostatečně silný. Na konci chodby jsou
dvoje dveře. Nejprve rozbijte ty napravo, vstoupit však nemůžete, protože
je tu velká tma. Jděte tedy do těch nalevo, rozbijte je a vstupte. Jděte k
posteli, spustí se animace a vy najdete Zuzku. Ona si vezme baterku z
poličky a půjde do dveří naproti, kde je tma. Vejděte s ní do místnosti a
stiskněte a držte pohyb 'ZAMÍŘIT'. Zuzka namíří na políčka s otazníky. Tím tak může najít několik Bonusových položek. Jděte k posteli a najděte schovanou Lucinku. Bušte do
veškerého nábytku, získáte peníze a další Bonusové položky, ale pamatujte si že
máte omezený čas. Rychle se vraťte do chodby. Bomby našli svůj cíl a
zničily část podlahy chodby. Jen Edmund nebo Lucinka jsou schopni přejít
na druhou stranu. Použijte tedy jednoho z nich k tomu,aby přešel k
vysokým stojacím hodinám a potom je srazte 'NORMÁLNÍM ÚTOKEM'. K tomuto
úkolu se asi lépe hodí Edmund. To je váš první checkpoint. Potřebujete
získat Special Ability pro Petra. To se nazývá 'SILNÝ ÚTOK' a
dovolí mu rozbít dvoje dveře u schodiště. Otevře se vám inventář a kupte
si tuto zvláštní schopnost. Rozbijte dveře u schodiště a vstupte do
další místnosti. Zde zjistíte, že celá podlaha je v plamenech. Edmund
musí vylézt na sloupek postele. Jděte tedy ke sloupku, zobrazí se vám
ruka a zmáčkněte 'AKTIVACI'. Tak Edmund vyleze na sloupek postele a
potom použijte směrové klávesy k tomu, abyste se sunuli směrem nahoru.
Další animace ukáže jak sloupek vytvoří most k dosažení druhé strany
místnosti. Děti přejdou na druhou stranu a Petr musí rozbít další
dveře. Využívejte každé příležitosti k tomu, abyste bušily do nábytku a
sbírali peníze. Je to důležité, protože za peníze si budete moci kupovat
různé schopnosti a upgrady. Vraťte se dolů kde zjistíte, že oheň vám
brání jít k matce. Použijte Petra nebo Zuzku a zatlačte nábytek na hořící plameny. Nejprve stiskněte 'NORMÁLNÍ ÚTOK' a pak směrovou klávesu. Skříň spadne do díry a
oheň uhasí. To samé udělejte i s druhou skříní. Když budete u matky
spustí se animace a ona říká, že musíte najít klíč k místnosti. Použijte Zuzku a její svítilnu k tomu, aby našla peníze a klíč. Klíč nemůžete
přehlédnout. Zlatě se třpytí na stole vpravo. Jděte k němu, zmáčkněte 'ZAMÍŘIT' a přidržte. Ještě předtím vám doporučuji sesbírat peníze, tedy
pokud ještě máte nějaký časový limit, protože tím, že najdete klíč první
mise skončí. Spustí se dlouhá animace a všechny čtyři děti budou poslané
do bezpečí na venkovské sídlo, kde se setkají s nerudnou hospodyní a velmi zaměstnaným profesorem.
Další animace nám ukáže velkou skříň v domě. Nyní budete mít příležitost
uložit si hru, takže to udělejte. Jak budete postupovat hrou a misemi, tak
každá mise je reprezentovaná malým vyřezaným obrázkem na kouzelné
skříni. Použijte klávesu 'START' k tomu, abyste postoupili k další misi. V
tomto bodě máte jen dvě volby: můžete si zopakovat úvodní misi nebo
můžete hrát první skutečnou Narnia misi: Záblesk
2. ÚROVEŇ: Glimpse of Narnia/Pohled na Narnii
V
této misi budete hrát jen za Lucinku a Edmunda. Lucinka byla s panem
Tumnusem a Edmund byl s Bílou čarodějkou. Může použít zbraň ve formě klacku. Ten může být použit jako ohnivá pochodeň, stačí ho jen zapálit v
nějakém ohni. Edmund může také lézt na tyče a stromy. Nejdříve použijte
Edmunda a kolem dokola sesbírejte peníze, poté zlikvidujte ostružinový
zátaras. Nyní je třeba sesbírat všechny tokens/růžové ležaté
osmičky/. Vyšplhejte s Edmundem na lucernu, to jsou dva tokensy. Jeden je
směrem k vám do obrazovky monitoru. Pak použijte Lucii, jděte ke sněhové
kouli, vyskočte na ní a dojeďte si k poslednímu tokensu. Tímto jste
odemkli novou schopnost: 'SPOLUPRÁCE'. Do té doby, dokud je neseberete všechny, nebudete schopní rozbít
ledové balvany, které vám brání k další cestě která vede k cíli. Nyní
jděte k ledovým balvanům, dejte děti k sobě a stiskněte 'SPOLUPRÁCi'. Nyní budou obě děti operovat jako spojená
síla. Lucinka se drží Edmunda za ruku a vypadá jako bowlingová koule, stiskněte tlačítko pro 'NORMÁLNÍ ÚTOK' a spojená síla obou dětí rozbije ledový
zátaras. Okamžitě budete napadení vlky. Zlikvidujte je (NORMÁLNÍM ÚTOKEM) a sesbírejte všechny peníze, rozbijte sudy a opět
zlikvidujte další várku vlků. Pak se s Lucinkou vraťte ke sněhové kouli a
dokoulejte se ke druhému štítu. Postupujte kupředu po cestě. Edmund
vyleze nahoru na tyč pro další štít. Poté budete muset přebrodit těžký
hluboký sníh, takže opět použijte 'SPOLUPRÁCI'. Díky tomu Edmund přetáhne
Lucinku na druhou stranu. Opět budete muset svést boj proti
vlkům. Nyní musíte zapálit všechny ostružinové keře, protože pokud to
neuděláte tak se budou stále objevovat vlci a útočit. Před sebou máte
poslední zátaras. Použijte Edmundovu sílu a zátaras rozmlaťte. Jděte
kupředu, spustí se animace a vy se vrátíte do venkovského sídla.
3. ÚROVEŇ: The Spare Room/Náhradní místnost
Tato
mise se koná ve venkovském sídle. Vaším cílem je najít Lucinku a utíkat
před paní McCreadievou. Nejprve utíkejte ven z místnosti po hlavním
schodišti,ale neutíkejte až dolů,ale zahněte vlevo do místnosti a pak
vpravo do ložnice.Celou jí prošmejděte a sesbírejte peníze a Bonus
Point. Vidíte,že je tu postel a dva dlouhé stoly. Použijte 'ÚTOK' a
směrovou klávesu k tomu, abyste pohnuli se stolem a mohli si zpřístupnit
peníze. Když pohnete druhým stolem tak pod ním najdete schovanou
Lucinku, která uteče dveřmi schovanýmy za zeleným závěsem. Na tomto místě je Chequepoint. Utíkejte směrem za Lucinkou, ale
před vámi jsou v uličce dřevěné bedny, nyní bude hra časově omezená tím, že po uplynutí limitu přijde paní McCreadieová. Musíte rychle najít
místo pro ukrytí Zuzky a Petra. Nejprve však nechte Petra, aby rozbil
bedny nebo část beden, které brání v odchodu z místnosti, a pak se rychle pomocí klávesy 'AKTIVACE' schovejte Zuzku do
truhly a Petra pod stůl. McCreadieová se přijde podívat, odejde a vy pokračujte
dál. Dojděte na konec chodby k místnosti, kde Lucie zmizela, ale
zastavte se nejprve v malém výklenku nalevo a bušte do vystaveného brnění. Získáte peníze a Bonus Point. Je zde také
Chequepoint. Místnost na konci chodby je ložnice. Zde bušte do
nábytku, získáte obvyklé penízky.Uvidíte zde i zlatou ikonu, která vypadá
jako tři žluté tenisáky. Když jste získali všechny peníze udeřte Petrem
do lampy, respektive bušte do ní do té doby než se vám otevře tajný
průchod. Jakmile to uděláte, objeví se Lucinka a za ní hejno netopýrů. Teď
musíte hrát za Zuzku. Stiskněte 'ZAMÍŘIT' a otočte se směrem k oknu. Zuzka
hodí tenisák směrem do okna a rozbije okenní tabulku. Poté okřídlenci zmizí
skrze rozbité okno. Jestliže vyčerpáte zásobu tenisáků, sesbírejte si další. Je
zde také Chequepoint. Jděte po schodech nahoru a pak dolů chodbou.Je tu
tajný výklenek kde najdete Bonus Point. Sejděte dolů po točitých
schodech do místnosti. Znovu se objeví netopýři, kteří vylétavají z ventilačních šachet. Musíte hrát opět za Zuzku. Použijte tenisáky k
tomu, abyste zavřeli mřížky z kterých netopýři vylétávají. Není to však
nezbytně nutné, místností také můžete jen proběhnout, ale zase se
zbytečně připravíte o peníze. Projděte klenutým podloubím do hlavní
haly. McCreadieová již není na schodišti takže můžete sesbírat
peníze. Bušte do plné zbroje v centru schodiště, získáte Bonus Point a
bušte do veškerého nábytku. Jděte doleva od plné zbroje a vysbírejte vše
na konci chodby. Jděte dolů zpátky do haly a použijte Petra k tomu, aby
pohnul stolem, získáte peníze a Bonus Point. Napravo dole vidíte mřížku u
podlahy. Použijte Petra a bušte do ní do té doby až mřížku
rozbijete. Poté přepněte na Lucinku. Ta se proplazí skrz mřížku a otevře
dveře vedle. Projděte dovnitř, a objevíte se v jídelní místnosti. Jak budete
bušit do nábytku pro peníze, netopýři se znovu objeví. Pomocí Zuzky zasáhněte mřížeky na stěně nahoře, tím zastavíte příliv
netopýrů a získáte dva Bonus Points. Poté projděte k další
místnosti. Bušte do nábytku jako obyčejně. Je zde také stůl u
krbu, odsuňte ho. Získáte nejen peníze, ale Petr bude mít novou zbraň! Je
to klacek. Projděte k další místnosti. Petr může plácat do nábytku
klackem. Jděte pod okno, použijte Petra a bušte do mřížky tak dlouho až
ji rozbijete. Přepněte se na Lucinku a jděte s ní skrze otvor. Ona otevře
uzamčené dveře vedle. Zde je také další Chequepoint. Vyjděte ven, jste na
dvoře venkovského sídla. Velké dřevěné bedny ucpaly cestu. Znovu
prostřednictvím Petra rozbijete několik beden, aby jste se mohli dostat na náměstíčko a potom se rychle skryjte
před paní McCreadieovou. Opět je tu časový limit. Každé z dětí má jiný
úkryt. Vždy když se objeví ikona ruky tak klikněte na klávesu 'AKTIVACE'. Petr se
schová za skříň vlevo od dveří, Zuzka za závěs napravo a Lucie vleze do
skřínky vpravo. Jakmile McCreadieová zkontroluje situaci, jděte k zábradlí naproti dveřím a najdete sedět Edmunda dole na
schodech. V animaci se k vám připojí. Sesbírejte peníze a potom nechte
Edmunda vylézt na vysoký sloup veřejného osvětlení. Edmund proleze
mřížkou a otevře zamčenou bránu. Zde je další Chequepoint. McCreadieová
se opět vrací! Tentokrát musíte v časovém limitu rozbít dřevěné bedny a
běžet celou cestu zpět do místnosti kde jste začali, tedy do místnosti s
kouzelnou skříní.
4. ÚROVEŇ: Lantern Waste part 1/Zničení lucerny
Začínáte
na cestě, která je zatarasená zmrzlým křoviskem. Pomocí Petra rozbijte
barely a pak si vezměte klacek. Jděte k zátarasu, stiskněte klávesu 'SILNÝ ÚTOK' a potom křoví zničte. Jakmile ho zničíte zaútočí na vás vlci, takže je pobijte a běžte cestou kupředu. Opět
pomocí Petra zlikvidujte zátaras. Ocitáte se na lesní pasece. Nejprve
použijte Lucinku na oba skalní otvory, kterými proleze a sesbírá
peníze. Poté použijte Petra nebo Edmunda, kteří rozmlátí sudy napravo a
pak se vraťte zpátky dozadu ke sněhové kouli. Použijte Lucinku a
dokoulejte se s ní na paseku pro poslední peníze na které se nedalo
dosáhnout. Použijte Edmunda a
vylezte na sloup uprostřed. Zapalte klacek, který bude fungovat jako
pochodeň. Pak jděte po cestě k dalšímu ledovému zátarasu. Použijte Zuzku a Lucinku ke 'SPOLUPRÁCI' a otočte se směrem k zátarasu a pak 'ÚTOK'. Lucie jako bowlingová koule prorazí zátaras a můžete projít dál. Na druhé straně
tunelu vidíte vysoký zubovitý monolit. Nejprve pomocí Edmunda zapalte
malé keře na úpatí monolitu. Na monolitu se vám objeví znak. Použijte
týmový útok s Edmundem a Petrem k tomu, abyste povalili monolit. Nyní se
zde objeví 15 vlků, které musíte zneškodnit. Až toho dosáhnete objeví se
Chequepoint. Led praská a vy budete v ledovém korytě muset absolvovat
nebezpečnou jízdu. Musíte nyní sjet dolů do dlouhé rokle, vyhnout se
obrovským jámám, zkoušet získat co nejvíc peněz po cestě. Když dojedete
zhruba do poloviny tak zde bude další chequepoint. Na začátku nahoře si
dávejte hlavně pozor na to, abyste nevyjeli příliš nahoru do
strany, protože tam už není led a tím spadnete do jámy. Jízda je
ztížená tím, že ovládáte dvě dvojice. Až dojedete dolů
tak zde bude další Chequepoint. Teď musíte projít napříč zamrzlím jezerem, takže
použijte Lucinku nebo Edmunda a sesbírejte po cestě všechny peníze. Není to obtížné, ale musíte docílit toho aby
zmodralo všech 23 ledových ker. Až najdete bezpečnou cestu spustí se
další animace a děti přejdou na druhou stranu. Použijte
Petra k likvidaci zátaras a je tu další Chequepoint. Zlikvidujte
vlky, odvalte sněhovou kouli od díry, přepněte se na Lucii a ta proleze
nahoru. Nahoře s ní drcněte do ledové sochy a získáte určité množství
léčivé moci. Pak s ní jděte na kraj doleva a shoďte slaměný žok do
vody. Nyní použijte Edmunda, vyskočte na slaměný žok a přepravte se na druhou stranu. Jděte k vysokému stromu a bušte do něj.
Strom se zřítí a vytvoří improvizovaný most.V animaci děti přejdou na
druhou stranu. Pomocí Petra rozbijte další zátaras. Poté dosáhnete
dalšího Chequepointu. Vylezte s Edmundem na stožár vlevo a získáte
štít. Jděte kupředu a před vámi se objeví ledová pevnost. Petr musí rozbít led z
povrchu pevnosti ve třech částech: uprostřed, vlevo a vpravo. V animaci
uvidíte skřety jak zapálí ohně a poté vystřelují šípy. Ted je to docela
obtížné, protože na vás útočí vlci. Musíte tedy použít Zuzku k uhašení obou ohňů pomocí sněhových koulí. Pak se zaměřte na tři skřety
vlevo na skále a sněhovýmy koulemi je zneškodněte. Až je
zabijete, tak rozbijte pomocí Zuzky mřížovou zábranu a projděte na
druhou stranu. Zabijte tři skřetí lukostřelce a pak sesbírejte všechny
sochy, které tu jsou .Je jich celkem deset. Jestli vám mohu poradit
taktiku, tak nejprve pomocí Zuzky zneškodněte všechny lukostřelce po
stranách, ať máte klid. Pak napravo před dírou jsou sudy. Opět je s pomocí Zuzky rozbijte sněhovými koulemi z dálky, protože sud se zeleným
označením je výbušný. Pak použijte Lucinku a prolezte dírou k
penězům. Jděte k zamrzlému jezírku, použijte Edmunda a projděte se po
všech ledových krách. Poté se spustí animace a
děti přejdou na druhou stranu. Pomocí Petra zlikvidujte zátaras a máme
tu další Chequepoint. Teď vás čeká dlouhý koridor plný skřetích
lukostřelců a barelů naplněných výbušninami. Až dojdete na konec
koridoru budete napadení vlky. Musíte jich zabít všech 20. Když všechny
vlky pobijete spustí se animace a vy uvidíte scénu jak byl pan Turnus
obviněn z velezrady.
5. ÚROVEŇ: Lantern Waste part 2/Do západního lesa
Hned
na začátku mise se setkáte s panem Beaverem. Je to roztomilý bobřík.
Přepněte se do Zuzky, rozbijte barely z větší vzdálenosti, sesbírejte
peníze a pak házejte sněhové koule na hořící nábytek abyste uhasily oheň
a mohli projít dál. Až ho uhasíte tak se přepněte do Petra a nábytek
rozmlaťte. Na zemi najde Zuzka flétnu pana Turnuse. Také nezapomeňte
bouchat do soch. Jděte k další hořící hromadě nábytku, která vám stojí v cestě a s pomocí Zuzky jí
uhaste a pak jí rychle rozmlaťte. Mezitím však na vás budou útočit
vlci, takže je musíte likvidovat. Rozbijte také dvě sochy na začátku
vpravo a pak když Zuzka nábytek uhasí a rozbije projděte dál. A máme tu
první Chequepoint. Jděte k dalšímu hořícímu zátarasu a s pomocí Zuzky ho
uhaste a projděte dál. Nezapomejte rozbít další dvě sochy. Spustí se animace a v ní říká
bobřík, že je cesta zablokovaná. Nyní se vám nahoře na obrazovce zobrazí
ikona bobříka a větve. Jak se bude posunovat ikona bobříka po větvi do prava, bude se bobřík blížit cílu. Musí přehryzat
strom, který brání v postupu vpřed. Je to ztížené tím, že na vás útočí
vlci a je jich mnoho. Až bobřík splní svůj úkol tak se spustí animace a
vy projdete zábranou. Je zde další Chequepoint. Nyní vás čeká boj s vlky
a skřetími lukostřelci na skaliskách. Přepněte se na Zuzanu, která po cestě najde luk s šípy a skřety zneškodněte. Až je pobijete tak utíkejte zpátky pomoci ostatním dětem v boji
proti vlkům. Pak rozbijte barely vpravo vepředu u vodního kola. Získáte
velké zdraví. Seběhněte dolů k vodnímu kolu, které je zaseklé o ledové
kusy. Použijte týmový útok Edmunda a Lucii k tomu, abyste ty velké
ledové kusy rozbily. Budete to muset udělat několikrát. Až je rozbijete
tak se vodní kolo začne točit a přisune se druhá část dřevěného
mostu. Hned jak přejdete most tak tu máme další Chequepoint. Opět jsou tu
na skalách skřeti a používají šípy proti Vám. Rozbijte sochy po
stranách, stejně tak barel ve kterém je velké zdraví. Přepněte se na Zuzkanu a zlikvidujte lukostřelce na skaliskách. Poté se přepněte na
Petra, vytvořte tým s Lucinkou a přebroďte závěj sněhu. Spustí se další
animace. V cestě vám stojí obrovský Troll. Na něj bohužel žádná hrubá
síla neplatí, pouze hudební kouzlo. Přepněte se na Zuzku, jděte kousek
dopředu a stiskněte 'SILNÝ ÚTOK'. Až se na zemi objeví obrys kruhu tak
do něj rychle vlezte. Až se vám zobrazí ikona
ruky tak stiskněte klávesu 'AKTIVACE'. Objeví se vám kruh a v něm znaky
not (ležaté osmičky, meče, hvězdičky, ruky). Vy musíte vždy zmáčknout
příslušnou klávesu. To znamená, že když se objeví meč tak zmáčknete 'NORMÁLNÍ ÚTOK', když ležatá osmička tak 'AKTIVACI' atd. Když zahrajete vcelku 5
not tak Troll usne a padne k zemi. Pak se přepněte na Lucinku a přejděte po
popraskaném ledě na druhou stranu. Spustí se animace a je tu
Chequepoint. Obrovský balvan spadne z vrcholu hory, zatarasí cestu a
navíc se objeví vlci. Vlci přicházejí z jeskyní
a vy potřebujete najít způsob jak jim zablokovat cestu. Napravo vidíte
kámen s ikonou kruhu. Použijte týmový útok Petra a Edmunda a rozbijte
kámen. Poté přepněte na Zuzku a střílejte šípy na jeskyni v levo s ikonou Zuzany, tím srazíte suť a ta zablokuje jeskyni. Pak se přepněte na
Lucinku, vlezte pod sedlovitý balvan nalevo, kde je zobrazená ikonka Lucinky
a potom udeřte do skal a dřeva nahoře, tím zasypete vstup do
jeskyně. Před poslední jeskyní napravo vzadu zapalte keře a tím máte
vlky krku. Nyní začíná časově omezená výzva. Troll přichází a musíte se
rychle skrýt. Jsou zde malé podsadité balvany a ikona každého dítěte před každým z kamenů. Pošlete každé dítě k jeho balvanu, aby se skrylo. V
animaci se objeví Troll, rozbíjí překážky v cestě a prochází dál. Další
cesta pro vás je volná. Jděte kupředu skrze cestu a dojdete k
Chequepointu. Petr po cestě najde meč. Toť velice účinná zbraň. Rozbijte barely, sesbírejte peníze a jděte vlevo lesem. Ze stromů napadnou hobiti. Zabijte
je tak rychle, jak je to jen možné. Je zde další časově omezená
výzva, Troll se vrátí. Když všechny hobity porazíte, objeví se
opět ikony dětí a vy je opět ukryjte za příslušné kameny a stromy. Troll sebere obrovský sochor a probíje si cestu ven z lesa. Děti ho posléze následují.
6. ÚROVEŇ: Beaver Dam/Bobří hráz
Hned
na začátku vás čeká perný a těžký úkol. Svedete souboj s obrovským
Trollem.V animaci vidíte jak vezme do ruky bobříka pana
Beavera. Přepněte se na Petra a utíkejte za Trolla pro meč a začněte do
něj řezat. Po chvilce se nad ním objeví ikona Lucie. Okamžitě se přepněte
na Lucinku a utíkejte k Trollovi a zmáčkněte 'AKTIVACI'. Lucie mu vyleze
po zádech na krk a rukama mu zacloní oči. Rychle se přepněte na Petra a
bušte do něj. Nad Trollem je kruhový ukazatel jeho energie, čím více mu
bude ubývat zelený kruh po vnějším obvodu tak tím blíže budete
vítězství. Musíte také odrazit a odrážet útoky mnoha hobitů a lukostřelců. Po
chvilce uvidíte nad Trolem ikonu Edmunda. Přepněte se na Edmunda a
udělejte to samé co s Lucinkou. Vyskočte na Trolla, přepněte se na Petra a
bušte do něj. Po chvilce se mu Petr pověsí na ruku a Troll se nemůže moc
bránit. Zuzka je jediná, kdo je volný ale je tím pádem i hodně
zranitelná, protože na ní útočí hobiti. Bušte do Trolla a po chvilce se
vám otevře nová schopnost a také je tu Chequepoint. Je
tu další kolo souboje s Trollem. Petr je nejsilnější, takže na Trolla
dorážejte jeho prostřednictvím do té doby, než opět uvidíte ikonu Lucinky.
Lucie zase vyleze na jeho záda. Troll jí však po chvilce sundá a drží jí
v ruce. Přepněte se na Zuzku, držte 'ZAMÍŘIT' a házejte koule nebo
střílejte šípy po dvou lukostřelcích. Dejte se do zabíjení
všech dalších nepřátel a útočte stále na Trolla. Po chvilce se nad ním
postupně objeví ikony Lucinky, Edmunda a nakonec Petra. Co
máte dělat už víte, takže vám to znovu popisovat nebudu. Jakmile jsou
tyto tři děti navěšeny na Trollovi tak se do něj prostřednictvím Zuzky
znovu obujte a bijte ho hlava nehlava do té doby než se objeví druhý
Chequepoint. Poté budete muset znovu projít poslední fází souboje: Zuzka
musí zabít všechny lukostřelce, Lucinka opět vyleze na Trollova záda, ale bude
zasažena šípem a Troll jí bude držet v ruce. Až Zuzka lukostřelce zabije
tak se vrhněte na Trolla a až se postupně objeví ikony Lucinky, Edmunda a
Petra tak na Trolla naskákejte a pověste se na něj. Na Susan je poslední
úkol, dorazit a zabít Trola. Takhle to vypadá jako celkem jednoduchý
souboj, ale přiznám se, že jsem tuto pasáž opakovala několikrát. Otevřou se vám nové schopnosti, takže si je nakupte dle potřeby.
7. ÚROVEŇ: Through the Tunnel/Skrze tunel
V
této misi budete hrát jen za Petra, Zuzku a Lucinku. Edmund je s Bílou
čarodějnicí. Teď vás bude pro změnu tlačit časový limit na vše co v misi
podniknete. Bobřík musí přehryzat opět dřevěný zátaras, ale má
to ztížené tím, že se na něj vrhají skřeti. Nahoře na obrazovce máte opět
ukazatel toho jak si stojíte. Čím více se bude bobřík posunovat po
klacku doprava, tím blíže budete cíli. Nejprve tedy hrajte za Petra a
vysvoboďte bobříka ze spárů skřetů. Po chvilce tu bude první
Chequepoint. Zuzka nyní musí rychle běžet doprava dozadu. Nejprve musíte
proběhnout doleva a pak se dát doprava a vyvraždit smečku vlků, kterou paní Bobrová drží za dřevěnou záterasou. Nahoře máte ukazatel, kolik času vám zbývá na zabití vlků. Pokud
to nestihnete, tak začnete opět znovu od posledního
Chequepointu. Mezitím,co zabijete vlky se spustí animace a skřet se opět
zmocní bobříka. Petr musí zachránit Bobříka vždy, když je
unesen. Takže se přepněte na Petra a pusťte se do boje. Skřetovi však
přijdou na pomoc další obludy, prorazí zátaras u sudů se zeleným nápisem
a skřet s Bobříkem tudy uteče. Pusťte se za ním a máme tu další
Chequepoint. Přepněte se na Zuzku a šípy zlikvidujte obludy na druhé
straně, kteří chtějí shodit obrovský balvan přez propast a tím se k vám dostat. Nyní vám opět naskočí nahoře odpočítávání a
musíte v časovém limitu zlikvidovat obludy a pak se vrátit zpět a
likvidovat opět vlky u paní Bobrové. Tuhle akci musíte třeba několikrát zopakovat. Osvobodit bobříka, aby mohl co nejrychleji dílo dokončit, zbavit se vlků za záterasou a nedovolit obludám, aby převrhli kámen přes propast. Až tedy bobřík přehryže zátaras na druhé straně tak mise končí a jdese
dál.
8. ÚROVEŇ: Frozen Lake/Zamrzlé jezero
Opět hrajeme jen za Petra, Zuzku a Lucinku. Edmund zůstává s bílou čarodejnicí. Jděte
kupředu a zlikvidujte vlky. Až přijdete k místu, kde
je kruh tak do toho místa začněte bušit Petrem a pak se přepněte na
Lucinku. Ta projde na vyvýšeninu a sebere štít a rozbije sochu. Jděte
doprava ke kládě, kde vidíte v půli další kruh. Petrem do toho místa
bušte, po chvilce z otvorů vylezou skřetí lukostřelci. Přepněte se na Zuzku a šípy je zneškodněte. Pak jděte ke kládě a dokonejte poslední
rány a přejděte dál. Je tu první Chequepoint a animace. Ted je vaším
úkolem zničit tři ledové kry před kládou vpravo. Je to ztížené tím, že na
vás nalétávají obří ptáci a shazují kameny, které dělají díry v
ledu. Každý pád do vody znamená konec. Nejprve se pomocí Zuzky zbavte
lukostřelců a potom se pusťte do skřetů. Vždy
když budete mít možnost použijte Lucinkui a Zuzku v týmovém útoku k
tomu, abyste rozbili tři ledové kusy před padlým stromem. Až je rozbijete
tak se přepněte na Petra a začněte bušit do stromu. Máte vyznačený kruh
a až bude obvod červený tak kmen povolí a je tu další
Chequepoint. Spustí se animace a na vás vyrukují Trollové a
obludy. Trollové na vás házejí ledové kry a obludy vás obtěžují
přímo. Jděte k padlému kmeni vpravo a začněte do něj Petrem bušit. Po
chvilce začne kmen hořet. Přepněte se na Zuzku a házejte na kmen sněhové
koule. Pokud se vám nebude dostávat koulí tak si oběhněte kolečko po
ledě a sesbírejte ledové zbytky po Trollech. Jakmile oheň uhasíte, opět
se přepněte na Petra a začněte bušit do kmenu dokud celý obvod kruhu
nezčervená. Dejte si hlavně pozor na obrovského Trolla, který vás bude
stále ohrožovat. Až to zvládnete tak tu máme další Chequepoint. V
animaci proběhnete ledem roztříštěným po povrchu jezera. Ocitáte se na
malé plovoucí kře uprostřed jezera. Nyní vidíte otazník s časem v horní
části obrazovky. Je to hádanka. Nejprve musíte co nejrychleji zabít
skřety a až je zabijete všechny tak napravo připluje k vaší kře další
kra, respektive nepřipluje, protože jí sem dostrká bobřík. Přepněte se na
Lucinku a jděte ke kře. Nyní musíte najít bezpečnou cestu. Najděte bezpečnou cestu a Petr se Zuzanou budou Lucinku následovat k
další části, kde nás čeká další Chequepoint. Opět zopakujete to co na kře
předtím. Likvidujte skřety a až je všechny zabijete tak bobřík přisune
kru a vy pomocí Lucinky přejděte bezpečně dál k dalšímu Chequepointu. Je
tu poslední souboj na kře. Vidíte, že vám přibyl nový soupeř - divoké
prase. Nejprve se přepněte na Zuzku a zlikvidujte lukostřelce vepředu u
sudů. Poté se přepněte na Petra a likvidujte veškerou havěť, která tu
je. Snažte se být co nejrychlejší, protože časový limit je neúprosný. Až
se vám podaří zabít posledního protivníka tak se spustí animace a vy
zažijete schůzku se samotným Ježíškem. On dá každému z dětí zvláštní dar
a tím končí tato mise skončí.
9. ÚROVEŇ: The Great River/Velká řeka
Led
na velké řece taje a vlci přicházejí . Pusťte se do nich a likvidujte
je. V této misi má každé z dětí separátní úkol . Až se vám objeví ikona
Lucinky na skále tak se na ní přepněte a začněte bušit do skály do té
doby až obvod kruhu zčervená a v ledové skále vznikne trhlina. Po
chvilce se objeví ikona Zuzany. Přepněte se na ní, potřebuje použít její
šípy k tomu, aby střílely směrem na její ikonu na skále dokud obvod
kruhu nezčervená. Poté se vyvalí vodotrysk vody. Jsou tu tři místa v
různých bodech a každé potřebujete pomocí Zuzany naplnit, aby ze všech
tří bodů vytékal gejzír vody. Nahoře se vám poté ukáže časový limit s
otazníkem. Petr nyní musí rychle rozbít stromový kořen. Když to
dokončíte tak se spustí animace, nápor vody prorazí ledové sevření a
děti se ocitnou na ledových krách a budou plavat dolů po rozbouřené
řece. A je tu první Chequepoint. Nyní musíte uhýbat překážkám a plout na
ledové kře řekou. Vyhýbejte se kamenům v řece a dojedete k prvnímu
chequepointu. Plujte dál a za chvilku budete u dalšího Chequepointu. Nyní
vás čeká poslední a nejhorší úsek, ze břehů budou Trollové shazovat do
řeky velké balvany a vy se musíte vyhýbat. Protože ovládáte obě kry na
kterých jsou děti, je to trochu složitější, ale dá se to zvládnout. Až
překonáte i tyto strasti tak tu máme poslední Chequepoint na
řece. Spustí se dlouhá animace a vy se ocitnete ve vojenském táboře
Krále Aslana. Setkáváte se s Aslanem poprvé a on říká Petrovi, že on
jednou bude sedět na trůnu jako král. Najednou uslyšíte křik Zuzany. Musíte jí spěchat na pomoc, protože ona a Lucinka byly napadeny vlky.
Čeká nás finální souboj této mise a je dost dlouhý. Jako protivník je
zde extra vlk se smečkou. Jeho jméno je Maugrim a je kapitánem tajné
policie bílé čarodějky. Musíte zabít celou smečku vlků. Nejprve tedy
bojujte prostřednictvím Petra s Maugrim a jeho smečkou. Nezapomeňte
zničit dřevěný vůz nalevo, tam jak se nad ním objeví prázdný kruh. Musím
vás upozornit, že v této misi bude zranitelný jen Petr, takže si hlídejte
jen jeho kruh zdraví. Tím je to trochu jednodušší. Po určité chvíli se
objeví na stromě ikona Lucinky, takže se rychle přepněte na Lucinku a
vylezte na strom. Opět se přepněte na Petra a bojujte s vlky. Po chvilce
se objeví na stromě ikona Zuzany, takže i s ní vylezte za Lucinkou na strom. Opět se
přepněte na Petra a bojujte s vlky. Maugrim najednou zaútočí na strom a
strhne Zuzku a Lucinku dolů. Máme tu první Cheqeupoint. V podstatě do samé
musíte absolvovat do dalšího Cheqeupointu, jen s tím rozdílem, že
Maugrimu ubude dost života a my máme před sebou poslední část boje s
vlky. Až vyleze Zuzana na strom tak už jen zabijte Maugriho a mise je
hotová. Spustí se animace a jde se dál.
10. ÚROVEŇ: Rescue Edmund/Záchrana Edmunda
V
této misi budeme hrát jen za Petra a Edmunda. První část mise nám zabere
souboj s ohromně silným trpaslíkem, který se jmenuje Ginarrbrik.Vy
musíte přivázat trpaslíka ke stromu. Až když je uvázaný začne mu ubývat
jeho život,respektive když do něj budete bušit. On se po chvilce uvolní
a vyšplhá na strom a začne vrhat nože směrem k vám. Jako obranu před
noži stiskněte 'BLOKOVAT', tím šavle odrazíte. Tuto fázi hry
hrajte pokud možno za Petra, je silnější a navíc tu není mnoho
příležitostí si doplnit zdraví. Tato sekvence s uvázáním trpaslíka se
třikrát zopakuje. Poté co trpaslíka přemůžete a definitivně uvážete ke
stromu spustí se animace a objeví se další soupeři, dva
Kyklopové, Minotauři a další obludinky. Máme tu také první Chequepoint. Nyní
budete bojovat hlavně za Edmunda. Dva Kyklopové jsou jediným nepřítelem
na kterém nyní záleží. Nyní musíte prostřednictvím Edmunda a jeho
zapálené pochodně zapálit balíky dřeva, které jsou zde rozmístěny. Udělejte následující: Běžte k balíku a až bude Kyklop v dráze
balíku a bude otočen zády tak stiskněte 'ÚTOK' a balík zapalte a pošlete
směrem na Kyklopa. Tím mu ubude půlka života. Mezitím si dávejte pozor na
Minotaury a obludinky. Až zneškodníte prvního Kyklopa tak tu máme druhý
Chequepoint. Jakmile zabijete i druhého Kyklopa tak se spustí animace a
Petr s Edmundem vylezou na vyvýšený terén. Budou se na ně valit ohromné
zástupy Minotaurů a vy jich musíte zabít celkem 10. A máme tu další
Chequepoint. Teď použijte hlavně Petra, je silnější a pokud chcete můžete
použít i týmový útok. Ono je jich podle počtu nahoře na obrazovce
deset, ale zjistíte, že jich budete muset zabít mnohem víc. Každopádně až
se vám to povede tak tu máme další animaci, kdy Edmund a Petr před útoky
vylezou na strom. Nyní budete mít 45 sekund na to ubránit se šílenému a
zběsilému útoku Minotaurů, kteří lezou na stromy za Edmundem a Petrem. Musíte kopat a bušit do Minotaurů. Musíte vše přesně synchronizovat jinak se nedoberete
konce. Stačí jen špatně načasovat kopnutí nebo útok a začínáte znova. Až
se vám to povede tak se spustí animace a tato mise je za námi. Opět si
na konci hry můžete koupit schopnosti dle vašeho uvážení a
výše konta.
11. ÚROVEŇ: Follow Aslan part 1/Následuj Aslana
Mise
začíná scénou, kdy Aslan pomalým krokem odchází z tábora zemřít na Stone
Table. Nyní hrajeme za Zuzku a Lucinku. Jejich prvním úkolem je se vyplížit
ven z tábora, vyhnout se strážím a při setkání s nimi je uložit k
spánku. Na začátku sesbírejte všechny
peníze a pak jděte dopředu doleva ke stanu u kterého jsou sudy, džbán a
nějaký koš. Musíte to rozbít, protože to je pro Zuzku důležitý hudební bod. Od této chvíle musíte být hodně pohotový a rychlý. Přepněte se na Zuzanu, běžte k Lucince a použijte týmový
útok k tomu, abyste rozbili zábranu v cestě, tedy dřevěný
vozík a nějaké koše. Hned jak zábranu rozbijete klikněte vyvolejte modrý hudební kruh. Bude tam ,co jste rozbili sudy, džbán a
koš. Postavte se do kruhu a postupujte podle předchozího návodu. Pokud to uděláte rychle tak Kentaur, který se rozběhne zkontrolovat, co se děje,usne. V opačném případě začínáte znova. Popojděte kousek dál za
spícího Kentaura a před sebou vidíte u stanu stráž. Použijte Zuzanu a
začněte tím směrem střílet šípy. Až se celý kruh
po obvodu zbarví do červena tak se Kentaur otočí a vy rychle utíkejte
dál. Před
sebou vidíte zábranu a vpravo další zátiší ze sudu, džbánu a koše. Je to
opět to samé co na začátku. Opět tedy rozbijte toto zátiší, tím si
připravíte pozici pro modrý kruh .Vytvořte týmový útok, ale tehdy až bude
Kentaur úplně vpravo na konci .Pak se Zuzkou rychle utíkejte k místu, kde
jste rozbili sudy, žbán a mísu. Vyvolejte spící kouzlo a Kentaur usne. Když
postoupíte kousek kupředu, tak tu máme první Chequepoint. Nyní před sebou
máte další stráž před stanem a v pravidelném rytmu zde projedou hlídky
na koních. Přepněte se na Zuzku a začněte střílet šípy do stanu a
počkejte si na poslední červené políčko těsně před tím než kolem
projedou stráže na koních. Teprve potom vystřelte poslední šíp. Strážce se otočí a vy
utíkejte směrem kupředu a jděte kousek doprava ,mimo dosah jezdců na
koních. Opět je tu stráž u stanu, takže použijte stejnou taktiku a
utíkejte dál. Jsme u další zábrany, napravo rozbijte nejprve sudy a vyvolejte modrý hudební kruh. Před vámi jsou dva Kentauři
za zábranou a nalevo stráž u stanu. Teď budete muset být rychlí, protože
musíte udělat následující kroky. Nejprve jděte se Zuzanou dopředu ,vytvořte
týmový útok a rozbijte zábranu. Okamžitě se se Zuzkou otočte a běžte do
modrého hudebního kruhu a rychle mačkejte kombinaci která po vás bude vyžadována. Kentauři usnuli a vy popojděte kousek dopředu a
začněte střílet na kruh nad stanem. Až bude obvod červený a stráž se
otočí rychle utíkejte doprava a máme tu druhý Chequepoint. Pro změnu
jste napadeni skřetími lukostřelci a upíry. Dole na cestě je obrovský
Kyklop uprostřed cesty. Bohužel tudy projít nemůžete. Použijte nejprve Zuzku k zlikvidování skřetů. Přepněte se na
Lucinku, vyskočte si na upíra a likvidujte je. Poté utíkejte dolů po cestě
směrem ke Kyklopovi. Nalevo je otvor, běžte k němu s Lucinkou se doplazíte na plošinu s hromadou kamené sutě. Poté do ní začněte strkat a až zčervená obvod
celého kola tak se balvan zřítí dolů a vytvoří cestu dál. Utíkejte se Zuzkou na konec této cesty a vyvolejte modrý hudební kruh. Zahrajte požadovanou melodii tak jak je třeba. Pokud to uděláte
správně tak obrovský Kyklop usne a děvčata projdou dál. Je tu pro změnu
úroveň, kdy budete omezeni časem. Útočit na vás tentokrát budou vlci a
upíři. Uprostřed je ohniště, kde si Zuzka může doplnit ohnivé šípy. Vaším
úkolem je zapálit troje zátarasy v cestě. Je to ztížené tím, že po prvním
zátarasu který zapálíte a zlikvidujete na vás vyrukují vlkodlaci, kteří vyjí svou magickou píseň. Zabíjejte je předtím, než začnou výt. Výhodné je použít Lucinku a ochočit si nějakého Hobita. Zabíjejte vlky a další upíry. Když se dostanete před poslední
zábranu tak na vás zaútočí i divoká prasata. Až spálíte i poslední
zátaras tak je před vámi hudební kruh, ale tentokrát zelený. Použijte tedy Zuzanu na kruh, zahrajte melodii po které se vám po delší době objeví
napravo ikona na stromu. Vylezte na strom, nejprve se Zuzkou a pak s
Lucinkou. Spustí se animace, uvidíte jak projdou zástupy Kyklopů. Aslan je
zajatý a svázaný. Bílá čarodejnice deklaruje, že Narnie bude její a zabíje Aslana. No a to je konec této opravdu obtížné mise. 12. ÚROVEŇ: Battle of Beruna/Bitva o Berunu
V
animaci pták Noh oznamuje, že nepřátelé postupují. Bílá čarodějnice je na
bitevním poli ve vozu taženém bílými medvědy.Vykřikuje - zabijte je
všechny! První část bitvy hrajeme za Edmunda. Běžte kupředu zabíjejte
nepřátele a po chvilce se spustí animace. Obr vyleze na skálu, kde je
Edmund a Petr. Nahoře vám naskočí ukazatel a nyní musíte zabít 10 hobitů. Až je zabijete tak si všimněte
modrého probleskujícího kruhu vpravo na zemi. Stoupněte si do něj a
zmáčkněte 'AKTIVACE'. Tím přivoláte lučištníky a ti obra zabijí smrtící dávkou šípů. V animaci vidíte, že se tu objevili další dva
obři. Nyní musíte zabít 15 malých ještěrek. Snažte se je zlikvidovat
co nejdřív, protože obři stále postupují kupředu a když dojdou až k
lučištníkům tak začne znovu od začátku. Postup můžete zbrzdit dvěma
balíky hořící slámy nalevo. Hned
vedle je i modrý kruh, takže když ještěrky zlikvidujete tak si stoupněte
do kruhu a 'AKTIVACÍ' přivoláte ptáky s kameny, které zabijí oba
obry. Poté se na vás vrhnou velmi odolní a agresivní vlci. Musíte jich
sedm zabít a pak si stoupnout do modrého kruhu, zhruba uprostřed bitevní
vřavy. 'AKTIVUJTE' ho a lučištníci zabijí obra a máme tu první
Chequepoint. Nyní vás čeká nelehký úkol, zlikvidovat tři druhy nepřátel a
to co nejdříve. Obři jdou do kopce a k tomu, abyste je zastavily musíte
zabít určité množství nepřátel (objeví se v ikoně na vrchu
obrazovky). První cílem je divoké prase, musíte jich zabít 5. Jako druhý
cíl je zabít tři Trolly a jako poslední cíl je zlikvidovat dva
Minotaury. Pokud vám zůstane chvilka
času tak se opět snažte poslat na obry hořící balíky slámy. Je to velmi obtížné a frustrující, protože pokud obři dojdou až k
lučištníkům, začínáte od posledního Chequepointu. Po zlikvidování všech obrů svedete tuhý boj s kapitánem Otminem, extra
Minotaurem, který se objeví i se svou družinou. Tady vám
taktika moc nepomůže. Řežte je hlava nehlava. Až se vám to
povede tak zhlédnete animaci, jak Kentaur zabije Otmina. Ještě se podíváte na srdceryvnou
scénu. Lucinka a Zuzka pláčou nad mrtvým Aslanem na Stone Table. A jak to v
pohádkách bývá, Aslan je vzkříšen a připraven na nový boj.
13. ÚROVEŇ: Witch's Castle/Čarodějčin hrad
Začínáte
na hradě čarodějky a v této misi hrajeme jen za Zuzku a Lucinku. V první
místnosti musíte osvobodit pokud možno všechny sochy. Těsně před mříží
na zemi problikává hudební kruh a v horní části obrazovky je znázorněn
lesní roh. Zuzka musí zahrát melodii přesně podle
ikon, které se zobrazí.Až jí zahrajete tak Kentaur
skvělou kopací technikou otevře zamřížované dveře a máme tu první
Chequepoint. Ve druhé místnosti jsou podivná černá zjevení podél
zdí. Zuzka musí rychle střílet do kruhů nad zjeveními a když obvod kruhu
zčervená tak zjevení zmizí a objeví se socha. Vybijte tedy všechna tři
zjevení a objeví se vlci. Likvidujte je a mezitím si všimněte modrého
hudebního kruhu na zemi uprostřed místnosti. Až vybijete vlky tak se
postavte se Zuzkou do kruhu a opět zahrajte melodii podle toho jaké se
vám zobrazí ikony. Nyní osvoboďte všechny sochy v místnosti a vidíte, že
vás opět obtěžuje černé zjevení, ale nelze identifikovat odkud
útočí. Kousek napravo, směrem ke třetí místnosti je na podlaze žlutý
hudební kruh. Opět
do něj postavte Zuzku a zahrajte podle znázorňujících se ikon
melodii. Spustí se animace a mladík s parohy vám otevře dveře do třetí
místnosti a máme tu druhý Chequepoint. Jděte po schodech do třetí
místnosti. Lucinka musí projít otvory po obou stranách místnosti nahoru a
bušit do pilíře na každé straně. Potom se přepněte na Zuzku a musíte
střílet do pilíře šípy, respektive do kruhu nad pilířem. Až obvod
zčervená vše se zhroutí a černá zjevení na chvilku zmizí. Zabijte
vlky, kteří se tu objeví a osvoboďte všechny sochy. Opět
útočí neidentifikovatelné černé zjevení, takže jděte do žlutého
hudebního kruhu uprostřed místnosti a v pravý okamžik zahrajte rychle
melodii. Spustí se animace, zjevení zmizí, probudí se mladík s parohy a
otevře dveře pro váš další postup a navíc je tu další
Chequepoint. Seběhněte dolů po schodech a je tu další boj s podivným
stvořením. Je jich opravdu mnoho a zničit je úplně je nemožné. Všimněte
si , že před vámi jsou tři velké kusy ledu, které zatarasily vchod. V
pravou chvíli použijte týmový útok Zuzky a Lucinky
a rychle utíkejte nově otevřenou cestou. Země se začne propadat a na vás
je abyste se ubránili útokům stvoření, která vylézají z hlubin za
vámi. Jděte dozadu doprava a v určitou chvíli spadne další obrovská
skála a ta vám vytvoří cestu dál. Utíkejte kupředu po schodech, ty se
však zřítí a rozpadnou. Vy spadnete dolů do místnosti a je tu třetí
Chequepoint. Přepněte se na Zuzku jděte k ikoně s jejím portrétem. Vezměte
si ohnivé šípy a použijte je k tomu, abyste zlikvidovali černá
zjevení. Osvoboďte všechny sochy, a potom použijte týmový útok k tomu,
abyste rozbili bránu. Až jí načnete tak se tu objeví obrovský Troll a
začne vás honit. Vaším úkolem je postupně rozbít bránu týmovým útokem. Je
to celkem dost dlouhé ,ale Troll je naštěstí dost pomalý, takže před ním
utíkejte, v pravý okamžik zaútočte na bránu. Až jí
prorazíte tak utíkejte do místnosti, kde vidíte žlutý hudební kruh, ale
na něm stojí velké železné ohniště. Přepněte se na Zuzku, jděte k ohništi
a až se vám zobrazí ikona meče Zuzana se o něj
opře a chytí ho. Směrovými klávesami si ohniště odtlačte kam
potřebujete. Poté si odlákejte Trolla do vedlejší velké místnosti na
druhý konec a pak utíkejte zpátky k žlutému hudebnímu kruhu. Nyní máte
dost času na to zahrát melodii. Až se vám to povede tak přijde
Aslan. Velká mříž padne na Trolla a usmrtí ho. Lucie nyní vidí pana
Turnuse jako sochu. Aslan na něj bude dýchat a přivede ho zpět k
životu.
14. ÚROVEŇ: The Great Battle/Velká bitva
Velká
bitva začíná, připravte se na těžký a náročný boj proti obrovské
přesile. Ještě než začnete bitvu samotnou můžete si dovolit koupit
posily dle vašeho uvážení. Tyto posily pak mohou být použity během velké
bitvy. Tato mise je z velké části přímý boj. Nepřátelské hordy postupují
a na vás je, abyste je zastavili. Přepněte se nejprve na Petra a jako
první nepřítel na vás nastoupí Hobiti. Nahoře v kulatém okně máte počet
kolik jich musíte zabít. Naštěstí tu není žádné časové omezení, ale
zjistíte jak je to náročné i bez toho. Jakmile je v první vln
zabi jete, nastoupí druhá vlna Hobitů a navíc přibudou malé ještěrky. Obě tlupy
musíte zabít. Až zvládnete i toto tak nastoupí třetí vlna a v ní musíte
zabít Hobity, ještěrky a hlavně skřetí lukostřelce na skále přes
průsmyk. Nejdříve tedy s pomocí Petra nebo Edmunda zabijte ještěrky a Hobity a pak se přepněte na Zuzku a šípy likvidujte skřetí
lukostřelce. Není to nic jednoduchého,protože vás neustále ohrožují
nepřátelé a hlavně divoká prasata jsou hodně nepříjemná. Až
Susan zabije všechny čtyři skřetí lukostřelce tak tu máme první
Chequepoint.Nyní se přepněte do Edmunda nebo Petra a máme tu další kolo
soubojů.Nyní musíte zneškodnit šest vlků a šest divokých
prasat. Používejte hlavně schopnost Lion's Roar. Ta na nepřátele platí a
je hodně účinná. Až je zabijete tak v další vlně musíte zabít šest
vlků, šest divokých prasat a čtyři skřetí lukostřelce. Myslím, že není
nutné tady popisovat co máte dělat. Až tedy zabijete prasata a
vlky, přepněte se na Zuzku a zlikvidujte skřetí lukostřelce. Podle toho, jakou posilu jste si koupili, na zemi byste měli později najít kruh. Vstupte do něj kterýmkoliv z dětí a až se objeví ikona ruky
stiskněte příslušnou klávesu a tím přivoláte posilu (například ptáky). Až zvládnete i toto kolo tak na vás nastoupí obzvlášť těžký
soupeř - Minotauři. Nyní musíte zabít šest divokých prasat a čtyři
Minotaury. Můžete si znovu
zavolat posily, ale hlavní díl práce spočívá na vás. Až zabijete prasata
a Minotaury tak na vás narukuje další várka nepřátel. Nyní musíte
zneškodnit šest divokých prasat, čtyři Minotaury a dvanáct
ještěrek. Naštěstí je tu další Chequepoint. Jakmile zvládnete i tento boj
tak se objeví další várka soupeřů. Tentokrát musíte zabít dva Trolly a
pět Minotaurů. Jenže to ještě není
vše. Nyní se musíte utkat se třemi Trolly ,šesti Minotaury a devíti
prasaty. Jakmile
zabijete posledního protivníka tak mise končí.
15. ÚTOVEŇ: The White Witch/Bílá čarodějnice
Nyní
svedete boj s Bílou čarodějnicí. Další náročný souboj. Vidíte ,že čarodějnice
má nad sebou kruh a v něm je 5x. Přepněte se na Edmunda a začněte do
čarodějky bušit. Až se v její ikoně zobrazí luk a šíp tak se rychle
přepněte na Zuzku a střílejte do ní šípy. Až se v ikoně objeví
Edmund, tak se na něj přepněte a začněte do ní bušit. Čarodějnice ustoupí a
pošle na vás své poskoky. Máme tu první Chequepoint. Nyní se vám nahoře
objeví dvě ikony Kyklopů. Začne příšerná bitva, kdy na vás nastoupí
Minotauři, Trollové, Kyklopové a spousta další havěti. Používejte hodně
hořící balíky slámy ,tím nepřátelům způsobíte větší ztráty než při
přímém souboji. Balíky slámy je také to jediné co vám umožní zlikvidovat
dva Kyklopy. Až je zlikvidujete tak tu máme další Chequepoint. Teď Čarodějnice opět skočí dopředu a vy zopakujte to co předtím to znamená, že
se přepněte na Edmunda a začněte do čarodějky bušit. Až se v její ikoně
zobrazí luk a šíp tak se rychle přepněte na Zuzanu a střílejte do ní
šípy. Až se v ikoně znovu objeví Edmund, tak se na něj přepněte a začněte do ní
bušit. Čarodějnice ustoupí a pošle na vás další své poskoky. Teď nastává
další šílená scéna. Čarodějnice v různých intervalech skočí do bojové
vřavy a po určité době se nad ní zobrazí ikona s lukem a šípem. Rychle
se přepněte na Zuzku a střílejte do ní tak dlouho až se nad ní objeví
ikona ohně. Nyní na ní musíte nasměrovat balíky hořící slámy. Jakmile jí
hořící balík zasáhne tak se nad ní objeví ikona 5x. Přepněte se na Petra
a řežte do Čarodějnice co to jde. Ona skočí zpět do bezpečí za kameny a vy
si zopakujete tento proces celkem třikrát. Nahoře na obrazovce máte
ikonu lesního rohu a když obvod celého kruhu bude modrý a bude blikat
tak se vám vepředu zobrazí žlutý hudební kruh. Ještě vás musím upozornit, že se vám může častokrát státe, že jak Petr tak Zuzka zůstanou ležet zranění
na zemi. Jen Lucinka je může zachránit. Takže až se zobrazí žlutý hudební kruh tak nejprve si připravte
podmínky pro to, abyste byli schopni dostatečně rychle a nikým
neobtěžováni zahrát melodii. To znamená, že vybijte všechny zmetky, kteří
na vás útočí a zatáhněte Čarodějnici co nejdále od kruhu. Poté se rychle
přepněte na Zuzku, utíkejte do kruhu a podle příslušných ikon zahrajte
melodii. Hned jak Zuzka zahraje
melodii spustí se animace a čarodějka je přemožena silným
Aslanem. Uf,máme to za sebou. V závěrečné animaci jsou všechny děti
korunováni jako vládci Narnie.
Bonus Levels/Prémie
Když
jste dokončili poslední misi tak si otevřete spodní zásuvku kouzelné
skříně. Najdete zde nějaké filmečky a řadu prémiových úrovní, které si
můžete opětovně zahrát. Počet filmů a prémií závisí na počtu Bonus
Shields, které jste našli v průběhu hry. Po dokončení hry si můžete
zopakovat úrovně podle přání, nalézt více peněz, soch a Bonus Shields.
To Western Wood: Zuzka a Edmund v časovém limitu musí zvládnout boj s vlky, skřetími lukostřelci a další havětí.
Allies
Enclave: Toto je úroveň, kde hrajete za Zuzku a Petra. Tato mise základním
způsobem připomíná jednu z částí poslední bitvy, musíte zde nejprve
porazit sedm vlků, poté osm hobitů a nakonec osm hobitů a osm vlků. Jenže
to ještě není všechno. Je to naprosto
šílené, tady už autoři neměli soudnost a pustili na vás taková kvanta
soupeřů, že to už není hra ale očistec.
Frozen
Lake: Bojujte za Lucinku (Edmund je tu jen na okrasu) a v několika vlnách
zneškodněte hobity, vlky, prasata atd. Prostě další boj do
zblbnutí.
The
Great River: Zuzana a Lucinka jsou jediné děti v této úrovni. Znovu je to
úroveň, kdy musíte v určitém časovém limitu zvládnout nápor nepřátel.
Odemčené položky:
Sbíráním Bonus Shields můžete odemknout série krátkých úkázek z filmu Narnie stejně
jako rozhovory s herci, kteří ztvárnili dětské hrdiny. Odemknete si i
kompletní řadu všech levelů a můžete si zahrát některé mise znovu a
vylepšit si score nebo dovednosti.
Problém
(Michael, 6. 6. 2013 13:57)